TV, internet och telefon (Comhem)

Alla lägenheter i föreningen är anslutna till Comhem via fiber, och Digital-TV Bas HD inklusive playtjänst, bredband 100 och telefonabonnemang ingår i månadsavgiften.

För att få tillgång till tjänsterna från Comhem måste du ringa till Comhem och aktivera dem knutet till dig och ditt personnummer. I samtalet uppger du personuppgifter, adress, e-post, lägenhetsnummer och bostadsrättsförening.

Comhem kommer då skicka ut en Wifi-router (för bredband och telefon) och en digital-tv-box till dig. Det är också möjligt att ta över den tidigare lägenhetsinnehavarens digitalbox och router, men du måste ändå ringa Comhem och aktivera ditt avtal.

Ring Comhem Gruppavtal på 0775-17 17 20 för att aktivera eller göra ändringar ditt abonnemang. Där är det vanligtvis kortare kö än på vanliga kundtjänst.

Det här ingår – bredband, tv och telefon

I gruppavtalet som föreningen tecknat med Comhem ingår bredband, tv och telefon. Detta ingår i din månadsavgift till föreningen.

Bredband 100 – Bredbandet som ingår är Comhems tjänst Bredband 100, som garanterar 50–100 Mbit/s både för att skicka och ta emot filer och data. Det är ett snabbt bredband som räcker gott och väl för de flesta privatpersoner.

Telefoni Bas – I gruppavtalet ingår även tjänsten Telefoni Bas. Fullständiga samtalstaxor hittar du på Comhems hemsida.

Digital-TV Bas – Gruppavtalet innehåller också tv-abonnemanget Digital-TV Bas, inklusive appen Comhem Play.

Utöka dina tjänster

Du kan utöka dina tjänster utöver gruppavtalet. Du får 300 kronor rabatt på samtliga bredbandsabonnemang från Comhem. För telefon och tv finns inga generella rabatter, men du kan ta del av Comhems vanliga kampanjer.

För frågor om Comhems utbud och tjänster hänvisas till kundtjänst på 90 222, vardagar 8–19 och helger 9–18.